Peristiwa pukul 2.30 pagi.

Malam itu ,tepat pukul 2.30 am,aku bersama naim dr Tronoh mahu pulang ke Utp. Dalam perjalanan,tetiba aku teringat minyak moto yang makin kering. Maka destinasi kami bertukar ke stesyen minyak Taman Maju. Maklumlah,24 jam, Kalau stesyen minyak Utp lain la pula keadaannya. Macam office hour. Kalau launch hour,tutup,kul 6.30 ptg dah tutup kedai dah. Bukak lak mcm syarikat swasta,kul 9.00 br buka. Hmm,kadang2 geram gak. Pekerja lak sorang. kalau aku isi kat Utp alamatnya x dpt la aku g kelas keesokkan harinya.

Dengan confidentnya kami meneruskan perjalanan kami. Namun persoaalan yang bermain dlm kepala, adakah sempat kami tiba ke destinasi dengan minyak y hampir kering ni. Aku cuba menjadi optimis,yakin bahawa kami akan tiba jua ke stesyen minyak Taman Maju. Namun,kira-kira 3 km lg sblm tiba, tiba-tiba kejadian y x diduga berlaku. Motor aku semput ditengah jalan.HuHUHU...Sangt cuak rasanya ketika itu.X sangka kejadian mcm ni bleh berlaku. dah la tengah2 mlm. gelap lak 2. Kami gagahkan diri menolak moto . Tapi,rupa2nya kami berada berdekatan restoran tom yam y begitu famous bg pelajar UTP. Aku cakap kt naim nk mintak tlg jer sesapa kt kedai tomyam 2 suh beli minyak.Tapi naim x setuju.Dia cadangkn suh tlk jer smp stesyen minyak. Mgkn naim segan la kot. Nk call member len,bateri lak nk abis. Naim,hp dia hilang.Huhu....Tawakal jalan akhirnya.

Namun peristiwa y tak diduga berlaku. Ms kami lalu kt simpang nk msk kedai tom yam 2,ada sorang brader,tengah bawa kereta ,menyapa kami. Dia menawarkn diri untuk menolong kami pergi belikan minyak. Alhamdulillah. Hanya kalimah itu yang mampu aku ucapkan. di saat dunia ini terasa begitu gelap,engkau hadir memberiknku sinar dan harapan, Ya allah,aku bersyukur terhadap mu. Aku tinggalkn naim,sementara aku mengikuti brader 2 u beli minyak.

Dalam kereta, aku bersembang dgn brader 2. Dia kata nk beli rokok kt stesyen minyak yang sama. Kebetulan,getus hati kecilku. Aku cuba bersembang loghat utara dengan abg 2,tetapi dia nampak kekok untuk bersembang dengan aku. setibanya aku di stesyen minyak, dia bg aku botol u isi minyak. Baik betul brader ni. Namun dia x dpt beli rokok kerana jenama kegemaranya x di jual disitu. Seterusnya kami menuju ke restoran Salam. Di Restoran salam,jenama kegemarannya ada dijual.

"Ada bola mlm ni, patut napok rama," kata brader td.Terkejut aku mendengarnya.
"Abg ni ore kelate ke?", tnyaku kpdnya.
"Dok eh, ore Tani(Pattani),"Kata nyer kembali.
La..patut pon aku sembang dlm loghat utara dia nmpk cam x de respon. Lantas, kami terus bersembang dlm loghat kelantan. Begitu mesra sekali perbualan kami. dia juga sempat lg ajak kami mkn kt restoran tom yam 2. Rupa2 nya dia lepak bersama kwn2 Tani dia kt restoran tom Yam 2. Rasa besyukur kpd allah kerana diberi kelebihan untuk bercakap dlm bebrapa loghat. Alhamdulillah.

Aku dan Naim pulang semula ke Utp pd ku l4.00 pagi.Namun ,sebelum itu kami sempat untuk minum mlm di restoran slam. Kelihatan begitu ramai sekali member2 menyaksikan perlawanan MU lawan AC milan pd mlm itu. Sekian.........

No comments: