Quran ZiP


Allah menurunkan Al-Quran dari atas langit ketujuh sebagai petunjuk dan cahaya. Dia menyusun ayat-ayat Al-Quran dengan rapi, menjelaskan huruf-huruf dan kalimatnya dengan teperinci dan meletakkan setiap huruf di dalamnya sesuai dengan standard yang bijak.



Al-Quran adalah cahaya, petunjuk, rahmat, zikir, nasihat, penjelasan segala hal, ubat semua penyakit hati dan merupakan ruh yang menghidupkan jiwa. Kita hanya akan bahagia di dunia dengan mengambil pelajaran dengan kandungan al quran. Jika tidak, rugilah kehidupan kita di dunia dan akhirat.

Justeru, mari kita membaca dan mentadaburi (mengambil pelajaran) Al-Quran serta hidup di bawah naungan dan cahayanya.

Allah berfirman:

"Dan kami menurunkan dari al Quran sesuatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang beriman" (Al- Isra':82)

"Maka apakah mereka tidak memperhatikan Al-Quran ataukah hati mereka terkunci.(Muhammad:24)

Jadikan waktu kosong kita dipenuhi dengan bacaan quran dan memahami kandungannya.Iallah, jiwa akan menjadi tenang dan segala kesulitan akan diringankan oleh Allah.

Kepada sahabat UTP yang berminat mendapatkan quran terjemahan Pustaka Darul Iman (seperti dalam gambar), bolehlah menghubungi saya, 013-2297723. Harga: RM 38. Tanpa tempahan, tanpa wang deposit, tanpa caj penghantaran. Boleh terus menghubungi saya dan quran terjemahan akan dihantar secepat yang mungkin.Iallah..

3 comments:

-J- said...

Salam..
akh... klau nk tmph bnyk... (dlm 21 buah)
bleh dpt kurang x??

Bro Syah said...

wsslm
kalau tmph bnyk mmng leh dpt kurang.

tapi better deal ngn pengedarnya terus.

-J- said...

oo..
ok..
syukran..