Final bakal menjelang

Hmm..pejam celik, study week pun da nak abes. Lusa da start exam. 3 paper berturut-turut.

Isnin-Mechatronics II
Selasa-Fluid MechanicsII
Rabu-CAE(computer aided engineering).

Pastu ada gap 2 minggu baru ada paper seterusnya,

Vibration
Manufacturing technology II.

Kali pertama dapat jadual camni. Kalau sebelum ni, ada jer gap antara subjek-subjek,tapi kali ni tak. Jadual kali ini betul-betul menguji ketabahan semua budak mechanical Jan 05. Study week perlu digunakan sebaik mungkin. Tak ada masa lagi yang perlu dibiarkan berlalu begitu sahaja.

Alhamdulillah aku tak amek subjek Engineering Economics sem ni. Kalau tak, tambah satu lagi paper berderet minggu depan. Bersyukur kepada ALLAH. Maknanya aku hanya perlu fokus 3 paper sahaja berbanding kawan2 seperjuangan lain yang terpaksa study juga subjek econ sepanjang study week ni.

Subjek sem ni sumernyer agak 'taugh'. Kadang2 tu sampai tak tau apa yang aku belajar.huhu..nasib baik skrng ni da tahu sket-sket. Adatla tu, semakin lama kita belajar semakin banyak kita tak tahu. Kalau terus berusaha insyaallah akan dapat juga. Camner la agaknyer nak dapat Deans List sem ni..huhu..Cousework tak keluar lagi. Namun aku dah dapat agak dah apa yang akan aku dapat nanti berdasarkan prestasi test semasa. Harap-harap projek, assignment dan kuiz akan dapat back-up.

Harap semua akan berjalan dengan lancar. Kawan-kawan, doakan saya yer..huhu..semoga di permudahkan oleh-Nya

"Dan di antara manusia ada orang yang mengorbankan dirinya untuk mencari keridhaan Allah dan Allah maha penyantun kepada hamba-hambanya" (Al-baqarah,2:208)

Semoga kita termasuk dalam golongan yang difirmankan Allah dalam ayat ini.Bukan hanya dalam menuntut ilmu sahaja, tetapi dalam banyak perkara lain lagi. Insyaallah




1 comment:

mr fotografer said...

Semoga Allah permudahkan urusan study & menjawab soalan exam. Dah biasa dari kecik smpai dewasa duk jwb exam je, should be no problem..hehe:-))